مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت : 96 موقوفه جدید امسال با نیات مختلف در این استان به ثبت رسیده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام سید باقر حسینی اراکی افزود : این موقوفات در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی در این استان به ثبت رسیده است.
 
وی توضیح داد:وقف های جدید در حوزه علم و فنآوری، تعمیر بقای متبرکه، فعالیت عمرانی در موقوفه ها به ثبت رسیده، وقف در حوزه ازدواج، تامین کمک هزینه جهیزیه، ازدواج و تحصیل دانش آموزان و دانشجویان از جمله نیازهای وقفی دیگر در سطح استان مرکزی است.
 
وی، شناسایی و کمک 370 خانوار نیازمند که از حمایت های کمیته امداد و بهزیستی نیستند را از برنامه های امسال اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی دانست و گفت : این خانوارها با کمک اداره کل بهزیستی و کمیته امداد شناسایی و با هدف ترویج فرهنگ وقف در جامعه تحت پوشش این اداره کل قرار می گیرند.
 
حجت الاسلام حسینی اراکی، از اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای استحکام بخشی و پوشش فیروزه ای گنبد امامزاده شهرستان آستان برای حفظ قدمت این مکان خبرداد و گفت : این اعتبار از طرف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل اوقاف این استان و فرمانداری و شهرداری شهرستان آستانه برای حفظ قدمت و بازسازی گنبد این امامزاده هزینه می شود.
 
وی در پایان گفت : چهار هزار و 700 موقوفه، 26 هزار رقبه و 264 امامزاده در استان مرکزی وجود دارد.
/2759/